Jemput masuk....

Sunday, March 20, 2011

Budaya di kaunter

Situasi 30 ( 28 Februari 2011, Isnin) 



Aku menunggang DBB menuju ke Pejabat Pos. Budaya di kaunter di pejabat pos Tanjong malim sangat bagus. Aku berpuas hati dengan layanan yang diberikan. Namun demikian berlainan pula denga layanan yang diberikan oleh sesetengah tempat. Teringat pula ketika aku ke kaunter pertanyaan di sebuah tempat, petugas di kaunter tersebut bersikap menjengkelkan. Setiap pertanyaan yang diajukan tidak dijawab dengan baik dan tidak diiringi oleh senyuman. Rugi ke kalau senyum semanis madu untuk menjawab pertanyaan  orang yang datang di kaunter yang berhajat untuk menyelesaikan masalahnya?

Pada pendapat saya, isu kasar yang berlaku di mana-mana kaunter adalah disebabkan nilai diri seseorang itu sendiri yang tidak beretika dan berkredibiliti serta kurang adabnya. Ia bukanlah disebabkan orang lain atau sesiapa jua yang ingin dipersalahkan



No comments:

Post a Comment