Jemput masuk....

Wednesday, February 9, 2011

Sahabatku..Temanku..

Situasi 3 (18 Januari 2011, Selasa)


Hari ini, tiba-tiba sahaja aku teringin untuk makan sesuatu. Mulutku terasa ingin mengunyah makanan sahaja. Bayangkan sekarang sudah lewat petang iaitu kira-kira jam 6.30 petang. Kalau diikutkan jika aku keluar pergi membeli makanan ringan sudah pandai sampai lepas maghrib. Siapalah yang nak temankan aku? Aku menyatakan hasratku kepada insan tersayang yang jauh di seberang lautan. Mana mungkin dapat kami keluar bersama-sama. Malas pula aku ingin keluar seorang diri memandangkan waktu sudah lewat petang. Jika tidak keluar, aku tidak selesa pula, serba tidak kena, duduk pun tidak kena, berdiri pun sama. Macam orang mengidam pula rasanya. 

Aku sampaikan hasratku kepada rakan sebilikku yang dikenali sebagai Zie. Segan pula nak ajak dia keluar memandangkan waktu sudah lewat dan semata-mata untuk emmenuhi keinginanku sahaja. Tetapi perkara yang tidak disangka, dia sanggup untuk menemaniku hanya semata-mata untuk memenuhi keinginanku untuk makan sesuatu. Tahu tak ke mana kami pergi? Kami telah pergi ke KFC. Zie menemaniku bersama DBB7764 tersayang. Kami kehujanan dalam perjalanan. Aku tidak sampai hati melihat Zie kebasahan demi aku, lalu aku memberitahu untuk berpatah balik, tetapi dia menyuruh meneruskan sahaja perjalanan. Itulah yang membuatkan aku sangat terharu. Besarnya pengorbanan dia sehingga sanggup meredah hujan dan kebasahan demi aku. Dalam perjalanan pulang, hujan makin lebat. Namun kami terus meredah hujan yang lebat itu. Terima kasih tidak terhingga aku ucapkan kepada Zie. 

 kenangan 

zie (kanan) dan Nik (kiri)

No comments:

Post a Comment